تبلیغات
تلــــخ نوشتــه های یه ذهن تاریـــک - 7 باور غلــط درمورد خشــم
تلــــخ نوشتــه های یه ذهن تاریـــک
 
*به امیــد دنیایـــــی عاری از جنـگ و خشونـــت*

اللّهمّ صَلِّ على مُحمُدٍ و على آلِ مُحمّدٍ كَمَا صَلَّیتَ عَلى آلِ اِبراهیمَ اِنَّكَ حَمیدٌ مجیدٌ اللّهمّ بارِك علَى مُحَمّدٍ و على آل محمد كما باركتَ على آل ابراهیمَ اِنّكَ حمیدٌ مجیدٌ

خشم یکی از قدرتمندترین حواسی است که به درستی درک نشده است. متاسفانه تصورات غلط در مورد خشم منجر به بروز بسیاری از رفتارهای ناکارآمد می شود. در ادامه 7 باوری که در جهت کنترل خشم باید کنار گذاشته شوند را عنوان می کنیم.

دوستان گلم این یک مقدمه ای بود برا مطلب
حالا بروید ادامه ی مطلب

1. خشم یک واکنش یا احساس منفی است!

درحقیقت خشمگین شدن یک احساس نرمال است که در وجود هر انسان سالمی ایجاد می شود. بسیاری از اتفاقات خوب در دنیا شاید از یک خشم نشئت گرفته شده باشد. خشم برخی افراد در بسیاری از جوامع منجر به از بین رفتن بی عدالتی های اجتماعی شده است. خشم گاهی تغییرات خوبی را ایجاد می کند.

2. خشم همان پرخاشگری است!

بسیاری از مردم خشم را با رفتارهای پرخاشگرانه اشتباه می گیرند. خشم یک احساس نرمال است اما رفتار پرخاشگرانه غیر عادی به نظر می رسد. برای درمان خشم راه های سالمی وجود دارد که لزوماً به تهدید یا خشونت متوسل نمی شوند.

3. خشم غیر قابل کنترل است!

زمانیکه افراد مهارت کنترل خشم خود را ندارند، این احساس مشکلات بسیاری در تمام زمینه های زندگی آنها ایجاد می کند. بسیاری از ارتباطات ناکارآمد، مسائل شغلی و مشکلات قانونی از ابراز نا درست خشم نشئت می گیرند.

بنابراین شرکت در کلاس های مدیریت خشم و یادگیری مهارت های کنترل خشم می تواند مانع از طغیان های تهاجمی شود. "درمان شناختی رفتاری" یکی از درمان های موثر برای مسائل مربوط به مدیریت خشم است.

4. خشم تنها در ذهن ما شکل می گیرد!

خشم تنها به ذهن انسان مربوط نمی شود، اگر آخرین زمانی که خشمگین شده اید را تصور کنید به یاد می آورید که به غیر از ذهن، ضربان قلب، اجزاء صورت و لرزش دستان نیز تحت تاثیر خشم هستند.

خشم در حقیقت پاسخ های فیزیولوژیکی دارد که اغلب می تواند منجر به رفتارهای پرخاشگرانه شود. بنابراین یادگیری آرامش دادن به بدن و ذهن کلید کنترل طغیان تهاجمی ذهن است.

5. بروز یا خالی کردن خشم تنها راه درمان خشم است!

فریاد یا جیغ کشیدن، شکستن اشیاء، مشت زدن به بالش و هر عکس العمل تهاجمی برای خارج کردن خشم کارآمد نیست. محققان معتقدند که رفتارهای پرخاشگرانه اثرات معکوس بر روی خشم دارند. درواقع هرچقدر خشم خود را بروز دهید، احساس خشم شدیدتر می شود.

6. سرکوب خشم راهکار درمان خشم است!

به همین ترتیب سرکوب خشم نیز راه سالمی برای کنترل خشم نیست. لبخند زدن برای سرپوش گذاشتن بر روی خشم، انکار خشم و یا تحمل کردن رفتار ناشایست دیگران به نفع آرامش جمع، عصبانیت را به خشم فروبرده تبدیل می کند. خشم سرکوب شده در آینده به مشکلات جسمی و روانی تبدیل شده و از عوامل فشار خون بالا و یا افسردگی می باشد.

7. مردان بیشتر از زنان خشمگین می شوند!

تحقیقات اثبات کرده که مردان و زنان به نسبت برابر خشم را تجربه می کنند، تنها بیان خشم متفاوتی دارند. درحالیکه مردان خشم خود را اغلب با رفتارهای تهاجمی و تکانشی نشان می دهند، زنان با رویکردی غیر مستقیم خشم خود را بروز می دهند.

راهکار های سالم برای مقابله با خشم:

بهترین راه کنترل خشم پیدا کردن راه صحیح بیان آن است. تبدیل خشم به یک کار سازنده، مثل ایجاد تغییرات مثبت و یا پاسخ قاطعانه بهترین راه مقابله با احساسات خشمگین است.





برچسب ها: 7باور غلط درمورد خشم، درباره ی خشم، مقاله درباره ی خشم،  
نوشته شده در تاریخ یکشنبه 14 آذر 1395 توسط مهدیه نوروزی

بالای صفحه



تمامی حقوق این وبلاگ برای تلخ نوشته های یک ذهن تاریک محفوظ است.